1.Pamiętaj o kosztach poruszania się po danym terenie - na pustyniach wynosi on kratka/dzień. Nie pomoże tu czar Time Stop - najlepiej posiadać w armii smoka, a na mapie przygody wcisnąć klawisz F - będziesz się poruszał na smoku! Nie otrzymasz wtedy kar i będziesz poruszać się, jak na trawie. Pamiętaj, na smoku nie da się wlecieć do budynków.

2.Gdy złapiesz odpowiednią ilość złoczyńców, zgłoś się na audiencję do króla Maximusa. Przyzna Ci on dostęp do nowych jednostek lub podwyższy Twój dochód.

3.Pamiętaj o limicie czasowym! Jeżeli nie zdołasz w ciągu wyznaczonej liczby dni znaleźć berła, król zginie... Oto ilość dni dla poszczególnych poziomów trudności:
Easy: 900
Normal: 600
Hard: 400
Impossible: 200

4.Pamiętaj, musisz utrzymywać swoją armię. Zazwyczaj tygodniowy koszt to 1/10 ceny jednostki. Jeżeli nie będziesz płacił swoim junakom żołdu, zdezerterują.

5.Jednostki neutralne mogą Cię gonić po planszy nawet do zamku Maximusa! Ponadto, jeżeli nie obsadzisz zdobytego zamku, zrobią to wrogie wojska po upływie tygodnia. Zostawianie załogi w zamku ma różnie inne korzyści - przynosi Ci on dodatkowy dochód.

6.Nie wdawaj się w niepotrzebne potyczki. Masz tylko jednego bohatera i będziesz musiał zaczynać od początku!

7.Pamiętaj o współczynniku Leadership! Jeżeli w twojej armii będzie więcej jednostek niż pozwala Ci na to wsółczynnik dowództwa, to przy najbliższej potyczce zaczną one atakować samych siebie, a nadmiar zniknie i liczba będzie adekwatna do współczynnika. Aby czasowo zwiększyć swe dowództwo, użyj czaru Raise Control. Możesz też zdymisjonować swój oddział.

8.Uważaj na duchy! Maja one taką samą umiejętność jak w KB2, H1, H2 i H3 WoG! Jeżeli zaatakują Twój oddział, to liczba zabitych przez nie przeciwników dołączy do nich. Są one więc bardzo niebezpieczne...

9.Pamiętaj, aby nie atakować słabymi jednostkami (chłopi, rusałki) duchów... Nie odpowiadamy za skutki.

10.Tak się oblicza współczynnik Leadership: Jeżeli masz przykładowo 500 Leadership, to możesz rekrutować 2 smoki o 200Hp, ponieważ mieszczą się one w Twoim współczynniku (2*200=400, 400<500)

11.Oto jak się przedstawia ilość wrogich jednostek w oddziałach:
A few - od 1 do 9
Some - od 10 do 20
Many - od 21 do 49
A lot - od 50 do 99
A horde - od 100 do 499
A multitude - od 500 wzwyż

Klawiszologia

kursor w lewo albo 4 - ruch w lewo
kursor w prawo albo 6 - ruch w prawo
kursor w dół albo 2 - ruch w dół
kursor w górę albo 8 - ruch w górę
END albo 1 - ruch po przekątnej na południowy zachód
PAGE DOWN albo 3 - ruch po przekątnej na poudniowy wschód
HOME albo 7 - ruch po przekątnej na północny zachód
PAGE UP albo 9 - ruch po przekątnej na północny wschód
A - pokazuje armię bohatera
C - opcje gry
- 1 - czas odstępu między działaniami
- 2 - dźwięki gry
- 3 - dźwięki poruszania się
- 4 - animacje
- 5 - pokazuj rozmiar armii
F - latanie; podczas walki nacinij 'F' kiedy nastąpi tura twojej jednostki atakującej, wybierz pole docelowe i naciśnij 'ENTER'
I - informacje o przestępcy, na jakiego polujemy; takie same jak w porcie
M - minimapa
P - pokazuje mapę z puzzli; im więcej znajdziemy artefaktów i złapiemy przestępców, tym więcej elementów się odsłoni
S - przeszukiwanie terenu
U - użycie magii; wybierz czar do walki albo do użycia na mapie
V - informacje o postaci
W - czekaj do końca tygodnia
Q - zapisz i wyjdź po naciśnięciu Q stan gry ulegnie zapisaniu; po nacinięciu ctrl+q, wyjdziesz z gry